Re: Thailand: Pattaya 2007/Jomtien Beach
De Russische familie-parties op vakantie heb ik ontmoet op het strand van Jomtien, nabij het politieburootje in de bocht.
Erg uitbundig, lawaaierig, in het begin van de middag al beneveld en zonder respect voor de bedelende verkopertjes (wat je daar zelf ook van mag vinden; je kunt ze toch respectvol afwimpelen), erg onbeschoft/onbeschaafd. Kortom: ERG STOREND !
Het is een smet op het gezellige strandleven (in Jomtien). Uit jezelf ga je dan "vrijwillig" een stukje verder op een strandstoel zitten om hun gedrag te ontlopen. Die Russen begrijpen volgens mij niks van de "westerse beschaving" en al helemaal niet van de "Thaise beschaving". Ze denken kennelijk dat ze met hun roebels de hele wereld kunnen kopen.
Met geld is "alles" te koop en ze kunnen alles doen en laten, zonder enige vorm van respect of beschaving. Zo lijkt het tenminste !
Gezien: erg handtastelijk bij de Thaise bar-ladies (die zich daarmee natuurlijk geen raad weten) die er gewoon bang van werden en maar gewoon alles toelieten !
Ik heb gezien, dat een 3-tal Russen in een beer-bar een fooi van 1000 THB in briefjes van 20 THB achter de bar FLIKKERDEN en er verschrikkelijk luidkeels plezier in hadden (ook nog foto's ervan maakten) hoe de bar-girls over de vloer krioelden om zoveel mogelijk biljetten te pakken te krijgen.
In de avond en nacht kom je in Pattaya een ander soort Russen tegen. De Russische tippelaarsters ! Zo'n beetje 25 á 30 jaar oud; best lekkere snoetjes en bodies hoor, daar niet van !
Ze wandelen quasi toeristisch over W.S. en zijn herkenbaar aan hun arrogante uitstraling en je ziet ze op een avond een keer of TIG langskomen.(flinke meiden, lange benen met korte rokjes, vaak blond en vooral grote tieten)
Op mijn favoriete terrasje in de avond (t/o de Jenny Star Bar in W.S.) zaten er elke avond wel Russinnen achter, naast of voor mij. En elke avond ving ik gedeeltelijk de gesprekken op die ze hadden met vooral Engelse en Duitse wandelaars. Ik heb ze dus een beetje begluurd en bespioneerd .....
In tegenstelling tot de Thaise schatjes nemen de Russinnen een afwachtende houding aan. Ze knopen meestal niet zelf een gesprek aan. Dat kunnen ze ook vaak niet, omdat ze (nog) weinig Engels spreken. Dat is ook duidelijk te horen !
Ze brabbelen hun prijs voor een ST of LT pas NADAT hen daarna gevraagd is. Ik heb bedragen gehoord oplopend van $ 50 voor een ST tot $ 200 voor LT (€ 38 tot € 150).
Misplaatste arrogantie en kapsones !
En dan denk ik ....... WELKE wandelaar wil dit in Pattaya? Of in Thailand ?
Om opmerkingen te voorkomen: ik heb NOOIT iets gehad of geprobeerd met zo'n Russische "playmate" en omgekeerd ook niet !
Vr.gr. Wammie, die een bloedhekel heeft aan respectloos gedrag t.o.v. wie dan ook !
Love the life you live,
live your dream,
don't dream your life
and live the life you love !